الزامات و نیازهای اصلی درب اتوماتیک

 

تصور کنید عجله دارید، خودرویتان را که داخل حیاط هست سوار می شوید و استارت می زنید با گذاشتن پا روی گاز در عرض چند ثانیه خود را به دم در می رسانید؛ در بسته است بنابراین مجبور هستید پیاده شوید در را باز کنید و دوباره برگردید و سوار ماشین شوید و بازهم برای بستن در باید پیاده شوید.
می بینید که زمان زیادی را باید برای یک باز و بسته کردن ساده در صرف کنید، یا تصور کنید درب منزلتان به هر دلیلی به سختی باز و بسته می شود و هنگام ورود و خروج باید نیروی فیزیکی زیادی وارد کنید تا بتوانید داخل یا خارج شوید؛ اما امروزه با پیشرفت هایی که در دنیای تکنولوژی صورت گرفته، صنعتگران توانسته اند دربهای اتوماتیکی را تولید کنند که دیگر هیچ نیازی به استفاده از نیروی فیزیکی نیست.
درب اتوماتیک با آسان سازی ورود و خروج، ورود و خروج افراد را به دنیای فناوری خوش آمد می گوید.
اما باید گفت علاوه بر مزایایی که نوشته شد درب های اتوماتیکی مزیت های دیگری نیز دارند؛ به دلیل نوع مواد استفاده شده ، این دربها دوستدار محیط زیست نام گرفته اند.
همچنین در انرژی برودتی- حرارتی صرفه جویی قابل توجهی می کنند، برای مکان هایی مثل فروشگاه ها یا ادارات یا بانکها و... که رفت و آمد در آن زیاد است.
فضاگیری این نوع درب اتوماتیک کاملا به اندازه است، چرا که از حداکثر فضای موجود استفاده می شود و برای هر مکانی به اندازه همان مکان درب ساخته می شود.
برای مکان هایی مثل بیمارستان، درمانگاه، مراکز توان بخشی و معلولین گزینه بسیارمناسبی محسوب می شود مخصوصا که از یک سری امکانات و خدمات ویژه ای مخصوص این اماکن استفاده شده است.
دربهای اتوماتیکی به دلیل بهره گیری از طراحی های جدید و مدرن به نمای ورودی ساختمان زیبایی دوچندانی می بخشند.
دربهای اتوماتیکی با توجه به میزان تردد ، نوع مراجعین، فصول و ساعتهای شبانه روز ، سرعت باز و بسته شدن درب را تنظیم می کنند.
با تعبیه قفل الکترومکانیکی در درب اتوماتیکی امنیت را به نحو چشمگیری بالا برده است.
درب اتوماتیک با نصب و تنظیم آسان و سریع در مواقعی که در به تعمیر و تنظیم خاصی نیاز دارد، به راحتی به فرد اجازه تعمیر می دهد.
سه نوع مختلف از این دربها وجود دارد:
درب اتوماتیک پنوماتیک:
این نوع دربها به گونه ای ساخته شده که با فشار باد به جک ها در باز و بسته می شود. قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول آن از مزیتهای آن محسوب می شود؛ البته سنگین و پر سروصدا بودن کمپرسور باد باعث می شود هر ماه درب سرویس شود.
دربهای الکترومکانیک:
کنترل این دربها با استفاده از موتور کوچکی است که در داخل جک ها تعبیه شده است. مزایای بسیاری برای این دربها ذکر شده از جمله اندازه کوچک تابلو فرمان، و مستقل بودن قسمت مکانیکی با قسمت الکترونیکی، انعطاف عالی دستگاه با مکانی که قرار است درب در آنجا نصب شود، همچنین ایمنی خوب و نیاز به سرویس کم در مقایسه با درب های پنوماتیک از نقاط قوت این دربها به شمار می آیند.
البته این دربها در مقابل فشار زیاد مقاوم نیستند و امکان آسیب پذیری وجود دارد.
دربهای اتوماتیک هیدرولیکی:
شاید به جرات بتوان گفت این دربها با قدرت هیدولیکی بالای جک و کارکرد بسیار بالا و استهلاک پذیری کم آن نسبت به دو نوع قبلی در رده دربهای بی عیب محسوب می شود. این دربها بسیار مناسب مکانهایی است که در آن رفت و آمد زیاد است. البته این دربها باوجود تمام مزایای خوب آن گران هستند و بدون زدن دکمه ریموت امکان ورود غیرممکن است.
درب اتوماتیک دارای انواع مختلفی همانند درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک کرکره ای و درب اتوماتیک پارکینگی می باشد.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی

درب اتوماتیک لولایی

درب لولایی اتوماتیک
درب های اتوماتیک لولایی نوعی از درب اتوماتیک هستند که بسیار سریع و راحت باز و بسته می شوند.
دربهای اتوماتیک لولایی به وسیله یک چشم الکترونیک یا دستگا های کارت خوان باز و بسته می شوند و از اینگونه دربها در منازل یا مراکزی که اشخاص سالمند و کم توان یا ناتوان جسمی وجود دارد، بیشتر استفاده می شود.
دربهای اتوماتیک لولایی به دلیل اینکه به راحتی باز و بسته می شوند و مشکلی برای باز کردن درب برای افراد ناتوان به وجود نمی آورند زیاد استفاده شده و برای این گروه از افراد بسیار مناسب هستند .
البته همان طور که گفته شد استفاده از دربهای اتوماتیک لولایی برای منازل یکی از موارد استفاده است، ممکن در مکان های دیگر نیز استفاده شود؛ به عنوان مثال می توان در مدرسه ها، فروشگاهها و مراکز پررفت وآمد مانند بیمارستان ها، ایستگاه های قطار و... استفاده کرد.
دربهای اتوماتیک لولایی به دلیل داشتن کارایی فوق العاده در صرفه جویی انرژی از انواع دربهای بسیار مطمئن محسوب می شوند.
سیستم در اتوماتیک لولایی در دو نوع به بازار عرضه می شود، سیستم های درب اتوماتیک لولایی تک لنگه و دولنگه دو نوع موجود در بازار است.
سیستم های درب اتوماتیک لولایی تک لنگه؛ همان طور که از نامش برمی آید از یک لنگه درب ساخته شده که به طرف راست یا چپ باز می شود. به هنگام بازشدن دربهای اتوماتیک تک لنگه ای یک فضای کاملا 90 درجه ای نمایان می شود و خودروها به راحتی می توانند رفت و آمد کنند یا به پارکینگ هدایت شوند.
در سیستم دربهای لولایی اتوماتیک تک لنگه از یک قفل برقی یا مغناطیسی استفاده شده که وجود این قفل ضروری است و چنانچه این قفل وجود نداشته باشد درب با فشار زیادی باز می شود و در نتیجه به درب آسیب وارد می شود.
از نوع دیگر این نوع دربها، سیستم های درب اتوماتیک لولایی دولنگه است؛ ساختار این دربها به این صورت است که دولنگه مثل هم در کنار هم تشکیل یک در را داده اند و دو لنگه با استفاده از جک ها امکان ترددد خودروها را به افراد با سهولت امکان پذیر می کنند. از دربهای اتوماتیک لولایی دولنگه بیشتر استفاده می کنند و به جرات می توان گفت بخش اعظم استفاده کنندگان از این نوع دربها، دربهای اتوماتیک دولنگه بیشتر خریداری و استفاده می کنند.
دربهای اتوماتیک دولنگه در ساختمان هایی که سقف دارند یا ویلایی با حیاط هستند بیشتر کاربرد دارد و نباید از یاد برد به اندازه طول هر لنگه درب فضای داخلی که درب به طرف آن باز می شود باید آزاد گذاشت تا جای خالی برای باز یا بسته شدن درب جود داشته باشد.
اما کدامیک از دربهای اتوماتیک لولایی تک لنگه یا دو لنگه مناسبتر است، معیار اصلی انتخاب یکی از این دو نوع درب وزن و عرض هر لنگه و بنا به آگاهی از تردد روزانه( یعنی دفعات باز و بسته شدن در طول یک روز) است.
بر ای انتخاب درب های اتوماتیک لولایی شیشه ای باید با کارکرد وساختار این نوع دربها به میزان کافی آشنایی و اطلاعات اولیه ای در باره این دربها داشته باشید. چرا که با آگاهی از نیاز حال و آینده می توان به انتخاب موفقی دست زد که به صرفه باشد و منفعت و آسایش یک عمر را به همراه داشته باشد.
تبلیغات میان متنی
سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.
تبلیغات میان متنی

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

معرفی درب شیشه ای لولایی و نیم دایره

معرفی درب اتوماتیک ریلی و زیرسقفی